Uzun hafta sonu tatili için öneri: Umman

caglar

Geçtiğimiz hafta 4 günlük bir Umman tatili yaptık. Umman Arap Yarımadası’nın güney ucunda yaklaşık 4,5 milyonluk bir ülke. Umman’ı hiç tanımadığım için biraz çekinerek gittim ama korktuğumun aksine çok güzel bir dört gün geçirdik.

İçindekiler

Dubai’nin sessiz versiyonu: Maskat

Maskat-1

Umman’ın başkenti Maskat, kış tatili için uygun ve çok rahat ulaşılıyor (Oman Air ile gece 01.00’da uçup sabah 06.00’da indik). Orada konuştuğum otel görevlisinin deyimiyle Dubai’nin sessiz versiyonu. Caddeleri geniş, trafiği çok düzenli, bir Amerikan şehrini andırıyor. Yine Dubai gibi, halk yabancılara alışkın. Giyimle ilgili bir sorun yaşamadık. Otelin önündeki kumsaldan denize girmekte de sorun yoktu. Her yerde (bazı evlerin kapıları dahil) Sultan Kabus bin Said’in resimleri asılı, anladığım kadarıyla halk tarafından seviliyor. Sultan Kabus 1970’ten beri ülkeyi yönetiyor ve ülke onun yönetiminde ciddi bir dönüşüm geçirmiş. 600 km’den fazla yol yaptık ve gördük ki şehir düzenlemesi, altyapı çok iyi. Ülkenin çöle yakın iç bölgelerinde bile yollar ve evler aynı düzen de devam ediyor.

Muskat Şab Vadisi

Maskat’la eski bir liman şehri Sur arasında onlarca farklı vadi var. Bunların bazılarından yeraltı suları çıkıyor ve gerçekten görülmeye değer. Biz otelde tanıştığımız bir Türk görevlinin önerisiyle Şab Vadisi’ne gittik. 40 derece sıcaklıkta vadinin içinde yaklaşık 1 saat yürüyüş/tırmanıştan sonra geldiğimiz yer gerçekten çok güzeldi. Burada da yüzerek suyun kaynağına kadar gidebiliyorsunuz.

Uçak Bileti

Sessiz ve etkileyici çöl turu

Muskat Çöl

Umman’da yerleşim genellikle deniz kenarında, ülkenin iç kısmı tamamen çöl. Gitmişken kısa bir çöl turu da yaptık. Rehberimiz Ghassam’ın anlattığına göre Umman’ın çöl kumu hem çok küçük hem de kırmızı olmasıyla eşsizmiş. Çölün o derin sessizliğinde, kum tepelerinin esen her rüzgârla yeniden şekillenmesini seyretmek çok değişik bir deneyim, mutlaka bir kez yaşamak gerek. Bidiyah şehrinin yakınında gittiğimiz çöl kampında gece konaklanabiliyor, biz kalmadık ama aralarında çocuklu ailelerin de olduğu hatırı sayılır bir kalabalık vardı.

Ülkedeki sosyal hayatı çözebildiğimi pek söyleyemem. Restoran sayısı çok az, bu az sayıdaki restorana talep daha da az. Otelimizin olduğu bölgede birkaç yer vardı ama fiyat/lezzet değerlendirmesi açısından belki biraz pahalı gelebilir ama Umman mutfağının genel olarak gayet iyi olduğunu söyleyebilirim. Ayrıca restoranlarda hala aile salonu uygulaması var. Eşimin alt kata girmeye çalıştığını görünce içeriden bizi hafif bir panikle üst kattaki aile salonuna yönlendirdiler.

Ulaşım alternatiflerini iyi değerlendirmek gerek

Maskat’ta ulaşıma özellikle dikkat etmek gerekiyor. Taksiler üçe ayrılıyor; havaalanı taksisi, “Marhaba” taksi ve turuncu taksi (adı varsa da bilmiyorum). İlk ikisinin taksimetresi yok ve ne isterlerse onu ödemek durumundasınız. Biz 2-3 km’lik yola 120 lira verdik. Havaalanında indiğinizde taksimetreli turuncu taksilerden bulmak için havaalanı dışına çıkmanız gerek, ki bu çok yürümek demek. Bunun yerine alt kattaki otobüsleri kullanabilirsiniz.

Sonuçta benim görebildiğim kadarıyla birkaç keyifli gün geçirmek, kışın denize girmek ve biraz kafa dağıtmak için ideal, görülmesi gereken, farklı bir ülke Umman. Başta Umman'ın başkenti Maskat olmak üzere pek çok şehri keşfetmek için Oman Air'ın Enuygun'a özel %15 indirim kampanyasından faydalanabilirsiniz.

caglar
Çağlar Erol
1 Yazı
Enuygun ve Wingie'nin kurucu ortağı ve CEO'su. Evli ve 2 çocuk babası. İş hayatında seyahat alışkanlıklara yön verecek projeler için çalışırken, boş zamanlarında yine seyahat tutkusunun peşinden gidip yeni yerler ve tatlar keşfetmeyi seviyor.