Biz sorduk, Enuygun takipçileri yanıtladı

nihanbayram

2021 yılı için hepimizin en büyük dileği bol bol seyahat etmek. Geçen yıl çıkamadığımız tüm yolculukların ve tatillerin acısını bu yıl çıkarmak istiyoruz ve gönül rahatlığıyla çıkabileceğimiz seyahatlerin geleceği günleri iple çekiyoruz. Hatta bazılarımız yaz planlarını şimdiden yapmaya başladı bile. Henüz planlarını yapmayanlar da seyahat hayalleri kuruyor. Bizler de sizlerin hayallerini merak ettik ve Enuygun Instagram hesabını takip eden kullanıcılarımız için bazı anketler düzenledik. 2021 seyahat trendlerini, gitmek istedikleri yurt dışı destinasyonlarını, EN romantik buldukları şehirleri ve yöresel yemekleri bilip bilmediklerini sorduk. Hadi gel birlikte Enuygun takipçilerinin cevaplarına bakalım.

Türkiye’nin EN romantik şehri: Nevşehir

romantikkapadokya

Enuygun takipçilerine tabii ki Türkiye’nin en romantik şehrini de sorduk. “Sence Türkiye’nin EN romantik şehri neresi?” sorusuna en çok Nevşehir Kapadokya cevabının gelmesi şaşırtıcı olmadı. Peri bacalarının manzarasını beraber izlemek herkesin hayali. Özellikle birçok evlilik teklifine şahit olan Kapadokya, mağara otelleriyle balayı için de çok sık tercih ediliyor. Sabahın erken saatlerinde havalanan balonları izleyebileceğin Kapadokya otelleri, romantik bir tatil için gereken her şeyi sunuyor diyebiliriz.

Türkiye’nin en romantik şehri sorusuna Nevşehir’den sonra en çok gelen diğer cevaplar arasında Antalya, İstanbul ve İzmir de bulunuyor. Bu şehirleri Muğla takip ediyor. Muğla’ya bağlı olan Marmaris ve Bodrum da takipçilerimizin aklında romantik yerler olarak kazınan destinasyonlardan. Herkesin romantizm anlayışı tabii ki farklı ancak takipçilerimizin cevaplarından çıkardığımız bir sonuç var ki bir şehrin romantik olması o şehirde yaşanan anılara göre belirleniyor. Takipçilerimiz sevdikleriyle güzel anılar paylaştıkları şehirlerin romantik olduğunu düşünüyorlar.

trde tek banner2

Uçak Bileti

En az bilinen yöresel lezzet: Sütlü biber turşusu

soka

Türk mutfağı ününü dünyaya duyurmuş bir mutfak. İskender, Adana kebap, mantı, baklava, sarma gibi dünyaca ünlü yemeklerimizin yanında yöresel binlerce lezzetimiz var. Az bilinen yöresel lezzetlerimizi takipçilerimizin bilip bilmediğini merak ettik ve onlara sorduk. Takipçilerimizin %74’ü sütlü biber turşusunu bilmediklerini söyledi. Trakya yöresinde yapılan sütlü biber turşusu en az bilinen yöresel lezzet olurken Antalya’nın tahinli piyazı ve Mersin’de yapılan batırık ise %62 oranla az bilinen lezzetler arasında. Sorduğumuz lezzetlerden göbeteyi ise takipçilerimizin %56’sı biliyor.

En çok İtalya ve Hollanda özlendi

Amsterdam

2020 yılında yurt dışı seyahat planı olanlar en çok üzülenler oldu. İlk başlarda kısa süreli olacağını düşündüğümüz yurt dışı seyahatlerinin ertelenmesi, sandığımız gibi kısa süreli olmadı. Ne yazık ki hala daha o çok görmek istediğimiz ülkeler ve şehirlere seyahat edemiyoruz. Biz de takipçilerimizin yurt dışında en çok seyahat etmek istedikleri yeri merak ettik ve “2021’de EN çok seyahat etmek istediğin yer neresi?” diye sorduk.

Çok sayıda yanıtın arasında öne çıkan iki ülke oldu İtalya ve Hollanda. İtalya’da tek bir şehir ön plana çıkmadı. Dünyanın en turistik ülkelerinden biri olduğu için cevaplar arasında çok sayıda Roma, Floransa ve Venedik vardı. Hollanda’da ise tabii ki Amsterdam özlendi. Takipçilerimizin çoğu Amsterdam’a gitmeyi çok istiyorlar. Sadece Avrupa değil, Uzakdoğu ve Kuzey Amerika seyahatleri de çok özlenmiş olacak ki takipçilerimizin verdikleri cevaplar arasında Japonya ve Küba da bolca vardı.

Takipçilerimiz, Kuzey Işıkları’nı görmeyi de çok istiyor olacaklar ki Norveç ve Finlandiya’da cevaplar arasında çok tercih edilen ülkeler oldu. Dubai, Phuket ve Bali de takipçilerimizin seyahat etmeyi en çok özlediği yerler arasında.

Takipçilerimizin ülkemizde seyahat etmeyi en çok özlediği yerler ise İzmir, Gaziantep, Urfa, Adana, Kars, Antalya oldu.

Yurt içi seyahatleri daha çok tercih edilecek

ölüdeniz hisarönü

2021 yılında yurt içi ağırlıklı seyahat planları ön planda olacak. Türkiye’de doğaya yönelik tatiller, karavan yolculukları, glamping ve ekolojik seyahat gibi tatil çeşitlerini, 2021’de sosyal medyada sık sık göreceğiz. 2021 seyahat trendleri ile ilgili yaptığımız ankete katılan Enuygun takipçilerinin %55’i yurt içi tatillerinin 2021’de daha çok tercih edileceğini düşünüyor. Tam bir turizm ülkesi olan Türkiye’de gezilecek yerler bol. Özellikle doğayla baş başa olmak isteyenler için Erikli, Assos, Gökçeada, Rize, Ordu gibi birçok destinasyon bulunuyor.

Dijital göçebelik devam edecek

trends2

Birçoğumuz evden çalışmaya başladıktan sonra yaşadığımız şehirden kolayca ayrılabildiğimiz bir hale geldik. Bu sayede de interneti, elektriği ve bilgisayarımızı koyabileceğimiz bir masası olan herhangi bir yer bizim ofisimiz haline gelebiliyor. Çoğumuz da geçtiğimiz yaz deniz kenarı tatil beldelerine gidip çalıştık. Hatta birçok kişi, İstanbul ve Ankara gibi şehirlerden Ege Bölgesi’ne tamamen taşındı. 2021’de de dijital göçebeliğin etkilerini görmeye devam edeceğiz. Enuygun takipçilerinin %86’sı “Dijital göçebelik devam edecek mi?” sorusuna evet yanıtını verdi.

nihanbayram
Nihan Bayram
413 Yazı
Bilkent Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü'nden mezun oldu. Bir süre bir marka ajansında içerik editörlüğü yaptı. Hürriyet Kitap bünyesinde "Ün, Aşk ve Diğerleri" adlı kitabı yayınlandı. Ajans deneyiminden sonra Enuygun ekibine katıldı.